Jak zwiększyć popularność naszego sklepu internetowego?

Założenie sklepu internetowego, szczególnie opartego o dojrzałe już platformy e-commerce, jak choćby Prestashop jest niezmiernie łatwe. Jeśli nie mamy zbyt wyszukanych wymagań, to już domyślna instalacja i podstawowa konfiguracja sklepu pozwoli nam rozpocząć prowadzenie sprzedaży. Ta niesamowita łatwość uruchomienia sklepu internetowego jest zaletą, ale też wadą. W równie prosty sposób bowiem mogą otworzyć swoje sklepy w Presta shop również nasi konkurenci. Jak więc sprawić, by to właśnie u nas postanowili zrobić sobie zakupy klienci?

Musimy zaoferować rozsądne ceny

moduły prestashop

To oczywiście truizm, jednak jeśli już na starcie ceny, jakie będziemy proponować naszym klientom, będą wyższe od konkurencji, to trudno będzie winić klientów, że wybierają inne sklepy. Szczególnie więc w początkowym okresie naszej działalności, kiedy nie mamy jeszcze wyrobionej marki wśród internautów, ani nie mamy stałych, zadowolonych klientów – musimy starać się oferować konkurencyjne ceny.

Wyróżnijmy się jakością obsługi

Kluczowa w handlu jest lojalność. Dlatego też właśnie, gdy już zobaczymy pierwsze zamówienia w naszym sklepie, upewnijmy się, że klienci będą zadowoleni z tego, jak zostaną przeprowadzone nasze wspólne transakcje. Jeśli bowiem uda się nam wzbudzić i utrzymać lojalność klienta, to powracające zamówienia z jego strony pomogą nam nie tylko wzmocnić pozycję sklepu, ale też zdobywać nowych klientów.

Reklama dźwignią handlu

prestashop developers

Reklama w internecie to trudny temat. Większości osób kojarzy się z natrętnymi reklamami na stronach internetowych, przez które ogromną popularność w Polsce mają wtyczki do przeglądarek, które blokują reklamy. Sklepy Prestashop oferują gotowe moduły marketingowe, które możemy umieszczać na różnych stronach i promować w ten sposób naszą sprzedaż. Niezależnie od tego ile z naszych reklam będzie zablokowanych przez wtyczki typu AdBlock – nie rezygnujmy z tej formy dotarcia do klientów.

Czym jest SEO?

prestashop

SEO to zestaw działań mających w uproszczeniu na celu zwiększenie prawdopodobieństwa, że w wyszukiwarce internetowej klientowi pokaże się właśnie nasz sklep. Warto stosować choćby najprostsze zasady zgodne z SEO, gdyż bez tego odetniemy się od bardzo perspektywicznego kanału wejść do naszego sklepu.

This entry was posted in Marketing, Ogólne and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *