Kampanie produktowe Google (PLA) w sklepie PrestaShop

Wdrażanie kampanii produktowych Google bywało dawniej stosunkowo problematyczne dla właścicieli sklepów internetowych. Wynikało to przede wszystkim z braku przystosowania skryptu platformy sklepowej do generowania niezbędnych pików produktowych. Przy dużym asortymencie tworzenie listy ręcznie często okazywało się bezcelowe, a pełna automatyzacja procesu wymagała niemałej wiedzy programistycznej. Obecnie sytuacja ta ulega zmianie, głównie dzięki możliwości korzystania z uniwersalnego oprogramowania e-commerce. Należy do nich także platforma PrestaShop, znacząco ułatwiająca prowadzenie kampanii produktowych Google PLA.

Zakupy Google w Presta Shop

prestashop cena

Kampanie produktowe Google to bardzo dobry sposób na szerokie zaprezentowanie potencjalnym klientom sprzedawanych w sklepie produktów. Wykorzystanie tej usługi pozwala na zamieszczenie reklamy bezpośrednio w zakładce „Zakupy” słynnej wyszukiwarki. W ten sposób każdy użytkownik może szybko oraz łatwo odnaleźć interesujący go produkt. Dzięki kampanii produktowej Google na liście wyników wyświetlić można również wyszukiwania reklamy PLA (Product Listing ADS), widoczne nad organicznymi wynikami. W wielu przypadkach pozwalają one na uzyskanie znacznie lepszych wyników konwersji oraz klikalności, niż zwykłe komunikaty Google AdWords.

Sklepy PrestaShop a kampanie produktowe PLA

prestashop ceny

PrestaShop jest jednym z najpowszechniej stosowanych rozwiązań e-commerce. Platforma ta jest bezpłatna, dzięki czemu z oprogramowania korzystać mogą wszyscy zainteresowani sprzedawcy. PrestaShop pozwala jednak na korzystanie z różnych płatnych modyfikacji, znacząco zwiększających funkcjonalność sklepu internetowego. Moduły PrestaShop pozwalają sprzedawcy na przykład na integrację sklepu z Google Merchant Center. Dzięki tego typu usługom, można wyświetlić swoją ofertę w Google Zakupy oraz w PLA, a także uzyskać połączenie z różnymi porównywarkami cen. Odpowiedni moduł generuje feeda produktowego z wytycznymi Google. Posiadając konto AdWords oraz Google Mercheant Center wystarczy je połączyć, a następnie uruchomić kampanię. Poza dodatkowymi integracjami, można w ten sposób uzyskać również wiele zaawansowanych opcji analitycznych oraz możliwość bezpośredniego modyfikowania dostarczanego do porównywarek pliku.

This entry was posted in Porady, PrestaShop and tagged , , . Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *