Uruchomienie sklepu internetowego na platformie PrestaShop jest bardzo dobrym sposobem na skorzystanie z funkcjonalnego, bezpiecznego i wygodnego oprogramowania sprzedażowego. Po prawidłowym skonfigurowaniu sklepu oraz dodaniu do niego pokaźnej oferty produktów, teoretycznie robienie zakupów jest już możliwe. Aby jednak zachęcić klientów do odwiedzin w sklepie, należy zadbać o odpowiednią reklamę oraz przeprowadzić inne działania zwiększające szansę na wysoką konwersję.
Akcje marketingowe sklepu Presta Shop
Aby możliwe było rozpoczęcie sprzedaży w sklepie PrestaShop, konieczne jest przede wszystkim rozpoczęcie odpowiedniej akcji marketingowej. Dzięki temu klienci będą mogli usłyszeć o sklepie, zapoznać się z ofertą oraz podjąć decyzję o ewentualnym zakupie. Pośród najpopularniejszych form promowania wyróżnić można AdWords oraz inne kampanie linków sponsorowanych, w których reklamy nabyć można od ręki. Bardziej długoterminowym rozwiązaniem są działania SEO, czyli optymalizacja strony sklepu pod kątem wyszukiwarki Google.
Porównywarki cenowe i blog firmowy
Wiele sklepów internetowych działających na PrestaShop oferuje produkty o nazwach zestandaryzowanych, zazwyczaj nadawanych konkretnym modelom. W takiej sytuacji warto pomyśleć o dodaniu swojej oferty do porównywarek cenowych, na podstawie których klienci bardzo często dokonują decyzji o zakupie u konkretnego sprzedawcy. Sklepy PrestaShop pozwalają na zainstalowanie darmowych modułów, dzięki którym udostępnić można plik z feedem produktowym. Dobrym rozwiązaniem może być także utworzenie bloga firmowego oraz dodawanie do niego wartościowych treści, co pozostanie nie bez wpływu również na działania SEO.
Skuteczna sprzedaż w Presta Shop
Na samym początku działalności sklepu internetowego niektóre rozwiązania nie są polecane. Dotyczy to między innymi kampanii typu wizerunkowego, które opierają się na przykład na kupowaniu banerów wyświetlanych na różnych stronach zewnętrznych. Przeważnie kampanie tego typu nie mają szansy trafić do zbyt szerokiej grupy zainteresowanych osób.