Rzeczy, które warto wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego

Założenie sklepu prestashop jest dosyć czasochłonnym zajęciem. Wybór platformy, zgranie na niej zdjęć oraz wszelkich opisów i pomocnych modułów to tylko część rzeczy, jaką należy wykonać. Nasza praca nie kończy się wraz z poprawnym jego uruchomieniem. Wiedzą to przede wszystkim bardziej doświadczone osoby, które prowadzą własny sklep od dłuższego czasu i których rynek już dawno zweryfikował. Czego możemy się od nich nauczyć?

Biznesplan jest bardzo ważny

prestashop obsługa

Może się wydawać, że wizja w głowie naszego celu oraz założenie strony internetowej wystarczy, aby rozpocząć działalność gospodarczą – nic bardziej mylnego! Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek działania na rynku, powinniśmy opracować szczegółowy biznesplan.

Poznanie rynku

Dobry sprzedawca świetnie zna się na produktach, które sprzedaje a jeszcze lepszy – zna swoją konkurencję. Warto podpatrzeć, jakie stosuje strategie marketingowe, cenę produktów, wygląd strony oraz inne, przydatne rozwiązania.

Pozycjonowanie strony

prestashop ceny

SEO nie jest tylko głupim wymysłem, a od niego w dużej części zależy, czy twój biznes rozwinie się lub bardzo szybko upadnie. Znalezienie się na pierwszych stronach wyszukiwania Google powinno być głównym celem każdego przedsiębiorcy.

Oszustwa

Prowadząc sklepy prestashop szybko można zdać sobie sprawę z tego, że nie każdy człowiek na świecie postępuje uczciwie. Zdarzą się osoby, z którymi ciężko będzie zawrzeć transakcję, zwrócą używany towar bądź będą podejmowane próby kradzieży danych. Trzeba mieć to na uwadze i być przygotowanym na takie ewentualności.

Klienci

prestashop cennik

Prowadząc własną działalność łatwo jest zapomnieć, jak to jest być po drugiej stronie barykady. Jednak podejmując jakąkolwiek decyzję trzeba rozważyć to, jak wpłynie ona na zachowanie kupujących. Warto też do każdego podchodzić indywidualnie, odpowiadać na emaile oraz pokazać, że są wyjątkowi, na przykład dodając mały prezent do zamówienia.

Piekło perfekcjonistów

Trzeba przygotować się na to, że lepiej ukończyć jakieś zadanie niż zaplanować je perfekcyjnie, a później odkładać w czasie jego wdrożenie. Pamiętaj, że lepsze są proste opisy produktów na presta shop niż żadne, a odpisywanie na komentarze w mediach społecznościowych i kontakt z klientem o wiele skuteczniejszy niż najlepsza kampania.

This entry was posted in Porady, PrestaShop and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *